Heeft u een vraag over zorg, jeugdhulp, opvoeden, werk, wonen of geldzaken? Wilt u ondersteuning van maatschappelijk werk? Zoekt u activiteiten en gezelligheid in de buurt? Voor deze vragen en meer kunt u contact opnemen met het Sociaal VraagPlein.

Contact met het Sociaal VraagPlein

Het Sociaal VraagPlein is de centrale toegang van de gemeente Rijssen-Holten. Dat betekent dat er één loket is voor alle vragen op sociaal gebied. Of het nu gaat over welzijn, vervoer, wonen of werk; opvoeden, geldzaken of meedoen. We ondersteunen en adviseren u graag.

LET OP: in verband met maatregelen rondom het coronavirus vraagt het Sociaal VraagPlein u om zoveel mogelijk gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Is het wel noodzakelijk om langs te komen? Maak dan altijd eerst een afspraak.

Zo bereikt u ons:

Langskomen? Maak een afspraak

Wilt u langskomen op het gemeentehuis, maak dan eerst een afspraak via de website van de gemeente Rijssen-Holten. Zo hoeft u niet te wachten en kunnen wij de afspraak voorbereiden. U ziet vanzelf wat u nodig heeft bij de afspraak. U kunt ook een afspraak maken via de informatiezuil in het gemeentehuis of telefonisch via 0548 854 854.

Digitaal een ondersteuningsvraag indienen

Heeft u ondersteuning nodig van het Sociaal VraagPlein, dan kunt u nu ook digitaal een ondersteuningsvraag indienen. Dit formulier is o.a. bedoeld voor mensen die jeugdhulp of ondersteuning vanuit de Wmo willen aanvragen. U logt hiervoor in met uw DigiD.

Let op! bij jeugdzorg-aanvragen moet indien mogelijk de aanvraag worden ingevuld door de jeugdige (dus met de digiD van de jeugdige).

Openingstijden balie Sociaal VraagPlein

Rijssen (op afspraak)

  • Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur

Holten (tijdelijk gesloten)

  • Locatie Holten blijft voorlopig dicht door het coronavirus.

Contact met de gemeente

Heeft u een vraag voor een van de andere gemeentelijke loketten, dan kunt u contact opnemen met de gemeente Rijssen-Holten via de algemene contactgegevens.

Vergelijk hulpaanbod