Over het Sociaal VraagPlein

Het Sociaal VraagPlein wijst de weg in het sociaal domein.

Heeft u vragen over zorg, ondersteuning, opvoeden, rondkomen, schulden of gezond leven? En wilt u hierover graag persoonlijk in gesprek? Het inlooppunt van het Sociaal VraagPlein is de plek waar u naar toe kan voor al uw vragen.

Wat uw vraag ook is, de medewerkers van het Sociaal VraagPlein helpen u op weg door samen te kijken wat u nodig heeft. Soms kunnen we u meteen helpen. En anders wijzen we u de juiste kant op. We geloven dat u veel zelf kunt, en we staan klaar om u verder te helpen waar dat nodig is.

Wat doet het Sociaal VraagPlein?

Het Sociaal VraagPlein bekijkt samen met u het probleem. En we denken mee hoe uw hulpvraag het beste opgelost kan worden. Zie ons als een wegwijzer. Doordat er meerdere organisaties meedoen aan het Sociaal VraagPlein, kunnen we sneller en beter helpen. U krijgt waar mogelijk direct een antwoord op uw vraag of een doorverwijzing naar een organisatie die u verder kan helpen.

Is uw vraag niet direct te beantwoorden, dan gaan we verder in gesprek. We bekijken uw vraag altijd in samenhang: welke problemen spelen er, kunt u die oplossen met uw eigen netwerk, een organisatie of een regeling? Of is er een voorziening van de gemeente nodig? In dat laatste geval plannen we een keukentafelgesprek om uw situatie verder te bespreken.

Wie doen er mee

In het Sociaal VraagPlein werken verschillende organisaties samen. Dat zijn:

Contact met het Sociaal VraagPlein

U kunt contact opnemen door langs te komen in het gemeentehuis, te bellen, te mailen of een digitale ondersteuningsvraag in te dienen.

Inlooppunt Sociaal VraagPlein

U kunt contact opnemen door langs te komen bij het inlooppunt in het gemeentehuis, te bellen of een digitale ondersteuningsvraag in te dienen.

U kunt langskomen op de volgende dagen en tijden:

  • Maandag van 9.00 uur tot en met 12.00 uur en van 13.00 uur tot en met 15.00 uur.
  • Dinsdag van 9.00 uur tot en met 12.00 uur
  • Woensdag van 9.00 uur tot en met 12.00 uur en van 13.00 uur tot en met 15.00 uur.
  • Donderdag van 9.00 uur tot en met 12.00 uur en van 13.00 uur tot en met 15.00 uur.
  • Vrijdag van 9.00 uur tot en met 12.00 uur

Telefonisch contact

Heeft u liever telefonisch contact, dan kunt u tijdens de openingstijden bellen met (0548) 85 48 54.

Digitaal een ondersteuningsvraag doorgeven

Heeft u ondersteuning nodig van het Sociaal VraagPlein, dan kunt u ook digitaal een ondersteuningsvraag doorgeven. U logt hiervoor in met uw DigiD.

Let op! Heeft u een ondersteuningsvraag jeugd? Dan heeft u bij de aanvraag de DigiD van de jongere nodig voor wie de vraag gesteld wordt. Heeft hij of zij nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via Digid.nl of neem contact op via (0548) 85 48 54.

Meer info, melding of aanvraag

Vergelijk hulpaanbod