Het Sociaal VraagPlein is hét loket voor alle vragen op sociaal gebied in de gemeente Rijssen-Holten.
Heeft u een vraag over zorg, opvoeden, wonen, vervoer, geldzaken, werk, of activiteiten in de buurt? Wilt u zorg of ondersteuning aanvragen? Of zoekt u cliëntondersteuning? Voor al deze vragen bent u bij het Sociaal Vraagplein aan het juiste adres.
Wat doet het Sociaal VraagPlein?
Het Sociaal VraagPlein bekijkt samen met u het probleem. En we denken mee hoe uw hulpvraag het beste opgelost kan worden. Zie ons als een wegwijzer. Doordat er meerdere organisaties meedoen aan het Sociaal VraagPlein kunnen we sneller en beter helpen. U krijgt waar mogelijk direct een antwoord op uw vraag of een doorverwijzing naar een organisatie die u verder kan helpen.
Is uw vraag niet direct te beantwoorden, dan gaan we verder in gesprek. We bekijken uw vraag altijd in samenhang: welke problemen spelen er, kunt u die oplossen met uw eigen netwerk, een organisatie of een regeling? Of is er een voorziening van de gemeente nodig? In dat laatste geval plannen we een keukentafelgesprek om uw situatie verder te bespreken.
Wie doen er mee
In het Sociaal VraagPlein werken verschillende organisaties samen. Dat zijn:
- MEE IJsseloevers
- Avedan maatschappelijk werk
- ViaVie Welzijn
- Stichting Mantelzorghulp Rijssen
- Stichting Evenmens
- De gemeente Rijssen-Holten
Contact met het Sociaal VraagPlein
Het Sociaal VraagPlein is de centrale toegang van de gemeente Rijssen-Holten. Dat betekent dat er één loket is voor alle vragen op sociaal gebied. Of het nu gaat over welzijn, vervoer, wonen of werk; opvoeden, geldzaken of meedoen. We ondersteunen en adviseren u graag.
LET OP: in verband met maatregelen rondom het coronavirus vraagt het Sociaal VraagPlein u om zoveel mogelijk gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Is het wel noodzakelijk om langs te komen? Maak dan altijd eerst een afspraak. Alle mogelijkheden om zonder afspraak langs te komen bij het Sociaal Vraagplein zijn voorlopig komen te vervallen.
Zo bereikt u ons:
- telefonisch: 0548-854836 (maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12:00)
- e-mail: sociaalvraagplein@rijssen-holten.nl
- online afspraak maken: afspraakformulier op de gemeentewebsite
- digitaal een zorgmelding indienen (met uw DigiD)
Langskomen? Maak een afspraak
Wilt u langskomen op het gemeentehuis, maak dan eerst een afspraak via de website van de gemeente Rijssen-Holten. Zo hoeft u niet te wachten en kunnen wij de afspraak voorbereiden. U ziet vanzelf wat u nodig heeft bij de afspraak. U kunt ook een afspraak maken via de informatiezuil in het gemeentehuis of telefonisch via 0548 854 854.
Digitaal een zorgmelding indienen
Heeft u ondersteuning nodig van het Sociaal VraagPlein, dan kunt u nu ook digitaal een zorgmelding indienen. Dit formulier is o.a. bedoeld voor mensen die jeugdhulp of ondersteuning vanuit de Wmo willen aanvragen. U logt hiervoor in met uw DigiD.
Digitaal een zorgmelding indienen op Rijssen-Holten.nl.
Openingstijden balie Sociaal VraagPlein
Rijssen (op afspraak)
- Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur
- Donderdag van 17.00 tot 20.00 uur
Holten (op afspraak)
- Locatie Holten blijft voorlopig dicht door het coronavirus.
Locatie Tuinstraat 2
In Holten zijn nog 2 inloopmomenten:
- Maandag van 15.00 tot 16.30 uur
- Donderdag van 9.00 tot 10.30 uur